۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

5 نکته برای موفقیت شغلی که در هیچ مدرسه ای یادتان نداده ‌اند

شاید اگر بخواهیم به مهمترین مهارت موفقیت در کار اشاره کنیم، غلبه بر احساسات و خصوصیات و عادات اخلاقی منفی باشد. اما مهارت‌های دیگری نیز هست که با یادگیری آن می‌توانید به موفقیت‌های قابل‌توجه‌تری در زندگی شغلی خود دست پیدا کنید. در زیر به 5 مورد از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راز های مدیریتی از زبان مدیران برتر آمریکا

این مطلب نتیجه تحقیق وب‌سایت فوربس از میان شرکت های تجاری کوچک آمریکایی در سال 2013 میلادی است. مدیران این شرکت ها در مورد رازهای مدیریتی خود مطالبی بیان کرده اند که برای کارآفرینان جوان بسیار مفید خواهد بود. 

Don Bailey، مدیر عامل شرکت داروسازی Questcor


رهبری و مدیریت موفق سه قانون دارد: رهبری، پیروی و دخالت نکردن (یا کردن) در اجرای برنامه ها یا انجام کار. کلید موفقیت در هر سه این موضوع ها نیز این است که بدانید کی و چگونه هرکدام را انجام دهید. 


Jim Koch، موسس و مدیر عامل شرکت نوشیدنی های بوستون

هنگامی که جوان و در حال تحصیل بودم، تصمیم گرفتم درس را رها و در کلاس های آموزشی  تفریحات هیجان انگیز، مربی شوم. ابتدا در هر دوره چهار هفته ای من به همه شاگردان خود طناب های آلپاین (نوعی طناب برای کشیدن وسایل با بستن پارچه های ضخیم ) می دادم. در طول دوره، من به آنها طناب های بسیاری داده بودم و آنها هرگاه نیاز داشتند وسیله موردنیاز خود را داشتند. اما اگر طناب های کمی به آنها می دادم و مجبورشان می کردم با دوسوم نیاز واقعی خود کارهایشان را انجام دهند، بدون شک آنها خلاقیت به خرج می دادند تا با همان مقدار کمی را که در اختیار دارند نیازهای خود را برطرف کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چطور انگیزه خود را بالا نگه داریم؟

انگیزه شخصی برای موفقیت در تمام جنبه های زندگی از اهمیتی حیاتی برخوردار است. اگر انگیزه نداشته باشیم، به احتمال زیاد وقت خود را تلف می کنیم و اهداف شخصی و حرفه ای خود را نادیده می گیریم. حتی مصمم ترین افراد روی زمین نیز گاهی انگیزه خود را از دست می دهند. در زیر چند راهنمایی برای حفظ انگیزه آورده ایم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پروتکل ارتباطی x10

 X10 به‌عنوان اولین تکنولوژی domotic در سال 1975 توسط شرکت Pico Electronics اختراع شد که هنوز هم به‌عنوان پرکاربردترین این تکنولوژی‌ها مطرح می‌باشد. امروزه از این تکنولوژی در سرتاسر دنیا به خصوص در مواقعی که امکان استفاده از شبکه های باسیم و یا کابل کشی در سطح فیلد (Field) وجود ندارد استفاده می گردد.

X10 یک زبان ارتباطی ست که امکان میدهد ادوات اتوماسیون خانگی سازگار با این زبان از طریق سیم کشی موجود در منزل با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند. با این امکان دیگر نیازی به هزینه کرد و کابل کشی مجدد در منزل برای اتوماسیون نخواهد بود.فن آوری X10 سالهاست که در اتوماسیون خانگی امریکای شمالی مورد استفاده قرارمی گیرد. سهولت استفاده و کاربری قابل اعتماد این فن آوری باعث شده که سری 230V/50Hz این ادوات نیز جهت استفاده در اروپا تولید بسرعت همه گیر شود. این فناوری در حال حاضر در حال گسترش در آسیا نیز میباشد.

چرا X10 محبوب تر از سایر روشهای اتوماسیون خانگیست؟ چون:
- از نظر اقتصادی بدلیل صرفه جوئی در انرژی بصرفه است.
- بصورت ماژولهای مستقل بوده و به آسانی قابل افزایش میباشد.
- کاربری فوق العاده راحتی دارد.
- نصب آن بسیار آسان است.
- احتیاجی با سیم کشی مجدد در ساختمان نداشته و بهمین دلیل هزینه و زمان نصب اندکی دارد.
- تولید کنندگان مختلفی در دنیا محصولات متنوعی در این زمینه تولید میکنند.
- باعث افزایش راندمان ، سهولت کاربری و ایجاد امنیت در خانه میگردد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پروتکل TCP/IP

 TCP/IP پروتکل استاندارد در اکثر شبکه های بزرگ است . با اینکه پروتکل فوق کند و مستلزم استفاده از منابع زیادی است ، ولی بدلیل مزایای بالای آن نظیر : قابلیت روتینگ ، حمایت در اغلب پلات فورم ها و سیستم های عاملهمچنان در زمینه استفاده از پروتکل ها حرف اول را می زند. با استفاده از پروتکل فوق کاربران با در اختیار داشتن ویندوز و پس از اتصال به شبکه اینترنت، براحتی قادر به ارتباط با کاربران دیگر خواهند بود که از مکینتاش استفاده می کند
 امروزه کمتر محیطی را می توان یافت که نیازبه دانش کافی در رابطه با TCP/IP نباشد. حتی سیستم عامل شبکه ای ناول که سالیان متمادی از پروتکل IPX/SPX برای ارتباطات  استفاده می کرد، در نسخه شماره پنج خود به ضرورت استفاده از پروتکل فوق واقف و نسخه اختصاصی خود را در این زمینه ارائه نمود.
پروتکل TCP/IP در ابتدا برای استفاده در شبکه ARPAnet ( نسخه قبلی اینترنت ) طراحی گردید. وزارت دفاع امریکا با همکاری برخی از دانشگاهها اقدام به طراحی یک سیستم جهانی نمود که دارای قابلیت ها و ظرفیت های متعدد حتی در صورت بروز جنگ هسته ای باشد. پروتکل ارتباطی برای شبکه فوق ، TCP/IP در نظر گرفته شد. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جانکشن باکس

                                                                   جانکشن باکس

جانکشن باکس Junction Box یا جعبه جمع کننده سامینگ باکس Summing Box ، وسیله است که وظیفه اتصاللودسل LoadCell ها به یکدیگر و یکسان سازی نقاط مختلف باسکول از لحاظ نمایش وزن را به عهده دارد. اهمیتجانکشن باکس از این جهت است که در نهایت دقت لودسل ها و نشاندهنده در باسکول به دقت آن وابسته است. امروزه در باسکول های تمام الکترونیک شاهد مشکلاتی هستیم که ناشی از عدم شناخت این وسیله مهم الکترونیکی است که با یک ولتاژ بسیار کوچک در لودسل سر و کار دارد.

به طور مثال فرض کنید چهار عدد لودسل یک تن ( 1000Kg ) زیر یک صفحه باسکول نصب شده است .چون احتمال اینکه میلی ولت خروجی تک تک این لودسلها یکسان باشد بسیار کم است  ، می باید مقدار خروجی لودسلها را تا حد امکان به هم نزدیک کرد تا چهار گوشه باسکول در زمان توزین یک وزن را نشان دهد. بنابراین از مدار الکتریکی جانکشن باکس Junction Box یا جعبه جمع کننده که شامل چندین مقاومت متغیر و مدار حفاظتی لودسل میباشد استفاده می کنیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مبانی و معیارهای طراحی تجهیزات تله‌متری(اسکادا)

 
مقدمه :
امروزه Wireless Telemetry  به‌عنوان ابزاری پرقدرت برای جمع‌آوری و ذخیره‌ی اطلاعات در سراسر دنیا شناخته شده‌اند. این شاخه از مهندسی به‌عنوان ابزار بسیار مهمی جهت مدیریت بر منابع و پیشگویی‌های دقیق و به موقع برای کنترل سیلاب‌ها، خشکسالی‌ها و همچنین برنامه‌ریزی در جهت توسعه‌ی پایدار در چرخه‌ی زندگی مناطق مورد مطالعه ، استفاده می‌گردند. برای انتخاب بهینه‌ی سیستم تله‌متری و کنترل از راه دور، شرایط محیطی و منطقه‌ای و عوامل کلیدی زیر باید مورد نظر قرار گیرند:
-          پوشش جغرافیایی منطقه‌های مورد نظر
-          حجم اطلاعات تولید شده
-          مالکیت شبکه و کنترل روند گردش اطلاعات
-          سهولت کاربری و نگهداری
-          هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای درنظر گرفته شده
-          پردازش، آنالیز و بایگانی اطلاعات
به‌طور خلاصه در طراحی و ساخت یک شبکه‌ی تله‌متری، عوامل فنی و تجهیزات متعددی دخیل هستند که به صورت فهرست‌وار عبارتند از:
-          سنسورهای اندازه‌گیری
-          واحد RTU(Remote Terminal Unit) 
-          تجهیزات ارتباطی مستقر در هر ایستگاه (Communication Devices) و پروتکل مخابراتی آن‌ها
-          تجهیزات جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در ایستگاه مرکزی  (SCADA Center)
 
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰